tirsdag 1. oktober 2013

Cantik Re-Design, hva er det?

Cantik Re-Designs visjon er ønske om å gi møbler, gamle som nye, en ny mulighet. En ny mulighet med nytt utseende og design til å glede noen med sin tilstedeværelse. Hvert møbel blir unikt og som et lite kunstverk i seg selv. Et eneste møbel kan være med på å dekorere og gjøre et rom om til noe helt spesielt, gi det et blikkfang! 


Jeg er en jente på 32 år som har stor interesse for interiør, kunst og design. Jeg har utdannelse og bakgrunn fra blant annet Grafisk Design, Illustrasjon, billedkunst og som  Make-up Artist. Oppussing av møbler har lenge vært min store lidenskap, men nå tas dette et skritt videre. Det å kunne jobbe med noe kreativt og jobbe med min store lidenskap er bakgrunnen for oppstarten av Cantik Re-Design. Ved siden av å starte opp firma jobber jeg på Agerup Nordsjö Ide & Design på Majorstuen. Kort fortalt er det en male- og kunst butikk, som naturlig nok gir meg tilgang på alt av utstyr og kunnskap jeg trenger til oppussing av møblene.


Jeg ønsker å beholde møblenes sjarm. Det slitte og de ujevnhetene enkelte møbler har fått gjennom tidens tann er med på å gi hvert møbel sin egen identitet, dette vil jeg bevare. Det er med på å skille de ut fra nye og masseproduserte møbler.

 
Et Cantik-møbel er et møbel som blir lagt merke til, det står ut fra omgivelsene og sprer glede for de som befinner seg i deres nærvær. De har sin egen personlighet og bevart sin sjarm. Selv med sine slitte kanter og skjønnhetsfeil, fremstår de som et unikt smykke med sin nye designede drakt!


Ordet "Cantik" er Malaysisk og betyr "Vakkert", så navnet blir egentlig "Vakkert Re-Design". Når du tenker på Cantik Re-Design ønsker jeg at navnet skal assosieres med gjenbruk, oppussing og re-design av gamle vakre møbler.


*Alle møblene i dette innlegget har jeg pusset opp, og alle bildene har jeg tatt selv. De fleste møblene er å få kjøpt på www.cantik.no.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar