torsdag 10. oktober 2013

Kommoden Camilla blir til!


Dette er kommoden Camilla, og den forvandlingen hun gikk igjennom.

Først en liten introduksjon:
Camilla har fått en total makeover. Hun ankom Cantik Re-Design med en umoden og barnslig stil, men etter en liten modningsprosess fremstår hun nå som den elegante og iøynefallende vakre skapningen hun er. Hun er staselig antrukket og fortjener all den oppmerksomheten hun kan få!

Hun kan bli din, ta en titt her www.cantik.no 


Dette er da altså ETTER forvandlingen.. Under ser dere hvordan hun så ut FØR makeoveren.



                             


Så her var det litt og ta tak i som dere skjønner. Noe av det viktigste var å få fjernet alle klistremerkene, slik at topplata ble jevn og fin før den kunne males.


Siden låsene på skuffene var fjernet, måtte disse hullene fylles igjen, for sånn som dette kan vi ikke ha det!

En av de beste produktene å bruke til dette er OneFill fra Casco, da den er enkel å påføre og ikke krymper eller siger. Fyller store og små hull i en operasjon. Den er lett å slipe og er malbar.
Denne får du kjøpt hos Agerup Nordsjö Ide & Design. 

Her er hullene fylt igjen, og må bare pusses ned før det males.


For å få pusset ned topplata har jeg brukt en pussemaskin, ellers ville jeg aaaaldri blitt ferdig om jeg skulle gjort det for hånd. 



Min lille pussedings er perfekt for slike oppdrag, kjøpt på Clas Ohlson.

 
Etter mye pussing ble endelig platen seende slik ut, og endelig klar for å males!


Først vasket jeg kommoden, og deretter blir toppen grunnet siden jeg flere steder har pusset ned til treverket. Resten av kommoden blir ikke grunnet da det allerede er malte flater, bare rubbet lett over med et pussepapir for å gi  nytt malingstrøk bedre heft.


Heftgrunnen fra Nordsjö er vannbasert og gir god heft. Kommoden blir malt med Jotun Supreme Finish, halvblank, fargen Sol NCS S1020-Y10R.


Alle skuffene blir tapesert. Her har jeg dessverre ikke noen bilder å vise på hvordan dette ble gjort. Men det er meeeget enkelt..

 
Det du gjør er å tilpasse tapeten i riktig størrelse til skuffene. Deretter limer du de direkte på skuffene med tapetlim, og volla.. feeerdig!! Det er ikke verre altså.




Til slutt borrer jeg hull til knottene og fester de. Og dermed er Camilla fiks og ferdig!!





 
Da er det bare å sette i gang med ditt neste kommodeprosjekt!
Lykke til! :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar